کد خبر: ۸۷۶۳۸۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۷
تاکنون هزاران هکتار از جنگل های منطقه از بین رفته است

فیلم| زیباترین جنگل ایران همچنان می‌سوزد

با وجود تلاش‌های انجام شده بری اطفای حریق زیباترین جنگل ایران همچنان می‌سوزد. تاکنون نزدیک به هشت هکتار از عرصه‌های جنگلی غرب مازندران براثر آتش سوزی دچار خسارت شده است.
فیلم| زیباترین جنگل ایران همچنان می‌سوزد
آفتاب‌‌نیوز :

آتش‌سوزی جنگل‌های تنکابن دو هزار تنکابن در منطقه بالاس که از روز گذشته آغاز شده است، ادامه دارد و با وجود تلاش‌های انجام شده بری اطفای حریق زیباترین جنگل ایران همچنان می‌سوزد.

روز گذشته حوالی ساعت ۱۰ صبح بخشی از جنگل ۲ هزار تنکابن "ملج مالانگاه " دچار آتش سوزی شد و با وجود تلاش‌های فراوان از سوی گروه‌های مختلف مردمی، محیط زیست، یگان حفاظت و افراد طبیعت گرد و کوهنورد برای مهار و خاموش کردن آتش در این عرصه طبیعی متاسفانه کماکان آتش در حال پیشروی است.

طبق گزارش‌های رسیده بالگردی که عصر دیروز طی ۲ سورتی پرواز اقدام به آبگیری از دریای خزر برای پاشیدن آب به روی جنگل در حال آتش گرفتن در تنکابن بود خلبان این بالگرد امروز هم پس از آبگیری در چندین عملیات پروازی بر فراز جنگل‌های تنکابن خواست عملیات اطفای حریق انجام دهد که متاسفانه موفق نشد.

حسینعلی محمدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران در گفتگو با تسنیم در ساری با ذکر جزئیات آتش‌سوزی در جنگل‌های غرب مازندران اظهار داشت: آتش‌سوزی به صورت سطحی در سطح ۲ هکتار اراضی شوراب نوشهر به وقوع پیوست مهار شد که با اعزام ۸ اکیپ یگان حفاظت منابع طبیعی، نیرو‌های بسیج و مردمی به منطقه اطفا حریق انجام شد.

وی درباره علت آتش‌سوزی منطقه تنکابن تصریح کرد: در منطقه ۲ هزار تنکابن در ۳ هکتار آتش‌سوزی شب آغاز شده بود که با اعزام ۱۵ اکیپ و یک فروند بالگرد عملیات مهار آتش‌سوزی ادامه دارد و امروز با فرستادن بالگرد، لکه‌گیری آتش‌سوزی انجام می‌شود.

محمدی خاطرنشان کرد: به دلیل وجود درختان شکسته افتاده آتش به صورت لکه‌ای وجود دارد و برای اینکه آتش گستره‌ای نداشته باشد امروز هم مهار آتش‌سوزی انجام می‌شود و نیرو‌های یگان حفاظت نیز در منطقه حاضر‌ند.

این در حالی است که مهرداد خزایی پول مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر با اشاره به سخت گذر بودن مسیر منتهی به نقاط آتش سوزی و دشوار‌های اطفای حریق با امکانات سنتی ابراز امیدواری کرد شرایط مساعد جوی بهتر شود تا بلکه بتوان با بالگرد این نقطه جنگلی که همچنان درآتش می‌سوزد مهار و خاموش کرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۰۰ نفر از نیرو‌های مردمی در قالب تعدادی خودروی دسته جمعی به یاری ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی راهی محل آتش سوزی در ارتفاعات ۲ هزار تنکابن شده‌اند، گفت: تاکنون نزدیک به هشت هکتار از عرصه‌های جنگلی غرب مازندران براثر آتش سوزی دچار خسارت شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
0
7
قطعا حربه کثیف زمین خواران است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
0
6
هیچ کس به فکر نیست
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین